REFERENCIÁK
A 20 sz. Székesfehérvár – Szombathely vasútvonal Veszprém – Herend 562-567 hm. szelvények között továbbá Szentgál – Városlőd-Kislőd 687-691 hm. szelvények között alépítményhibás pályaszakaszok helyreállításaA 20 sz. Székesfehérvár – Szombathely vasútvonal Veszprém – Herend 562-567 hm. szelvények között továbbá Szentgál – Városlőd-Kislőd 687-691 hm. szelvények között alépítményhibás pályaszakaszok helyreállítása
Beruházó: MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
Megrendelő: Vasútvill Kft.
Kivitelező: Vasútvill Kft.
Kivitelezés kezdete: 2018. június
Kivitelezés befejezése: 2018. december
Projekt rövid ismertetése:
A projekt a 20. sz. vasútvonalon két munkaterületből állt, melyeknek közös jellemzői, hogy alépítményhibás szakaszok. A folyamatos állapotromlásnak kitett szakaszokon féloldali süppedések, síktorzulások, fekszint- és irányhibák vezettek odáig, hogy a szakaszokon 40 km/h sebességkorlátozás került bevezetésre. A hibák megszüntetését kizárólag csak alépítményjavítással lehetett megoldani. Az új alépítmény mellett új felépítmény is készült.
A Veszprém – Herend szakasz alépítménye földmunkás technológiával átépült, talajstabilizációval kiegészítve. A szakaszon található 1 db teknőhíd kerethíddá épült át, és a vízelvezető rendszer pedig megújult.
Szentgál – Városlőd-Kislőd szakaszon 6-10 méteres töltések nagy mennyiségű salakot tartalmaztak, így szinte majdnem az egész töltést el kellett bontani és vissza kellett építeni. A rézsű különleges, háromdimenziós erózióvédő matracot kapott. Itt is megújult, valamint kiegészült a vízelvezető rendszer.
Az átépítés során a felsővezetéki, a biztosítóberendezési és a távközlési rendszerek is megújultak, átépültek, mindkét szakaszon új felsővezetéktartó oszlopok kerültek felállításra.
A projekt legnagyobb feladatai a két és fél hónapos vágányzárban valósultak meg. A projekt eredményeként a vonal újra az eredeti pályasebességgel járható a közlekedő vonatok számára.