Ütemtervnek megfelelően halad az észak-balatoni vasútvonal villamosítása és felújítása, így 2020. április 30-án sikeresen megtörtént a Szabadbattyán- Balatonfüred vonalszakasz ideiglenes forgalomba helyezése.
Jó ütemben haladnak a munkálatok a Szabadbattyán – Balatonfüred vonalszakaszon. A jóváhagyott kiviteli tervek birtokában 2019. szeptemberében kezdődött el a tényleges kivitelezés a projekten. Az eltelt közel 8 hónap alatt megvalósult az első kivitelezési ütem, melynek végén sor került az ideiglenes forgalomba helyezésre, így fennakadás nélkül újraindult a menetrend szerinti vasúti közlekedés 2020. május 1-én, még dízel vontatású szerelvényekkel.
A most befejeződött első kivitelezési ütemben átépült Balatonfűzfő állomás vágányhálózata és megépült az sk+55 akadálymentesített magasperon is. Az eltelt időszak alatt a négy vágányú állomásból két vágányú állomás lett mely teljesen új vágánygeometriát kapott. Természetesen a vágányok átépítéséhez hozzá tartozott két új kitérő beépítése és a tolatási padkák kialakítása is. A két vágány között szigetperon létesült, melynek külön érdekessége, hogy nem a megszokott és szabályos alakzat épült meg, hanem követve a Balaton-part íves vonulatait, inkább egy „S” alakra emlékeztet a formája – adott tájékoztatást az építés részleteiről Karádi Péter, a Homlok Zrt. építésvezetője.
A pályaépítési munkákkal párhuzamosan új vízelvezetés épült és elbontásra került az állomást szegélyző régi MÁV típusú betonkerítés és helyette a mai kor elvárásainak megfelelő vagyonvédelmi kerítés, illetve szalagkorlát létesült.
Balatonfűzfő állomás átépítésén kívül befejeződött a Csittényhegyi alagút és a csatlakozó vasúti pályarészek átépítése. Az 1909-ben átadott, közel 100 méter hosszú alagútban a vasúti pályát le kellett süllyeszteni azért, hogy a vasúti villamos felsővezeték a hatályos szabályoknak megfelelően tudjon megépülni. Az alagút előtti és utáni 130-150 méteres pályaszakasz hagyományos földmunkás technológiával épült át, egy 20-20 méteres szakasz kivételével, mely betontálcán, edilonos rendszerben készült el az alagútban lévő szakasszal egy egységben. Az alagút átépítése a januári teljes kizárásos vágányzárban kezdődött és közel 3 hónapig tartott a kivitelezés. A projekt nehézségét Balatonfűzfő állomáson a Balaton közelsége miatti magas talajvízszint, Csittényhegy alagútnál az anyagorganizáció jelentette, hiszen az alagút és környéke közúton megközelíthetetlen. A pálya átépítése mellett megújult az alagút külső- és belső falfelülete is.
A következő nagyobb építési ütem 2020. szeptember végén kezdődik és egészen a projekt befejezéséig tart. A szeptembertől kezdődő teljes kizárásos vágányzárban Balatonfűzfő állomás befejező munkái mellett többek közt átépülnek majd Polgárdi, Balatonkenese és Alsóörs állomások is és közel 50 vkm hosszban fenntartási vágányszabályozásra is sor kerül. A kivitelezés szeptember közepén a vágányok bontásával folytatódik, a nyár folyamán pedig az előkészítő munkák zajlanak a zökkenőmentes folytatás érdekében.
A projekt az ÉB 2018 Konzorcium (VASÚTVILL Kft., R-KORD Kft.) kivitelezésében valósul meg, ahol a Homlok Zrt. alvállalkozóként végzi a vasúti pálya építése, vasúti pálya víztelenítése, peronépítés, és fenntartási vágányszabályozás, valamint útépítési kivitelezési munkákat.