PROJEKTEK

A zalaegerszegi járműipari tesztpálya működtetéséhez kapcsolódó irodaszárny kivitelezése

A zalaegerszegi járműipari tesztpálya működtetéséhez kapcsolódó irodaszárny kivitelezése

Beruházó:   Autóipari Próbapálya Zala Kft.
Megrendelő: Autóipari Próbapálya Zala Kft.
Kivitelező:    Homlok Építő Zrt.
Kivitelezés kezdete:    2021. április 15.
Kivitelezés várható befejezése:   2021. december 15.

Projekt rövid ismertetése:

2016-ban született döntés a járműipari tesztpálya zalaegerszegi megvalósításáról azzal a céllal, hogy a jövő járművei és kommunikációs technológiái számára teljeskörű tesztkörnyezet jöjjön létre.

Közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződés alapján a Homlok Zrt. feladata a járműipari tesztpálya működtetéséhez kapcsolódó irodaszárny kivitelezése a meglévő technikai épület bővítéseként, az épület közvetlen környezetében lévő járdák kialakításával együtt.

A projekt főbb műszaki tartalma:

• A tesztpálya funkcionális (műszaki) és üzleti irányítására szolgáló épület felépítése, amely elsősorban irodai tereket tartalmaz.
• Az épület összesen 644 négyzetméter nettó alapterületű acélszerkezetes, hőszigetelt szendvics falpaneles, könnyűszerkezetes építmény.
• Az épületben 4 és 8 személyes irodák, tárgyalók, pályairányító helyiség, előcsarnok és recepció, továbbá szociális helyiségek kerülnek kialakításra.
• A biztonságtechnikai rendszerek (videó megfigyelő-, behatolásjelző-, tűzjelző-, és beléptető rendszer) kiépítése, mely illeszkedik a meglévő épület rendszereihez.
• Külső terek: az épület közvetlen környezetében lévő járdák és parkolók kialakítása és bővítése, kerékpártárolók építése.
• Az építés során a meglévő épület és a bővítés vizuálisan egységes kialakítású lesz.


  • Beruházó:    Ungarische Infrastrukturentwicklung AG

  • Megrendelő:    Vasútvill GmbH

  • Kivitelező:    Homlok Bau AG

  • Kivitelés kezdete:    Herbst 2019

  • Kivitelés várható befejezése:    2021.


Projekt rövid ismertetése:
   

Der Abschnitt Szabadbattyán – Balatonfüred als Teil der Eisenbahnlinie 29 Börgönd – Tapolca ist gegenwärtig eingleisig mit Dieselbetrieb. Die zulässige Geschwindigkeit ist 80 km/h. In der Urlaubszeit im Sommer wird herausragender Reiseverkehr auf dieser Eisenbahnlinie abgewickelt.

Im Rahmen des Projektes wird elektrische Oberleitung in einer Länge von ungefähr 55 km gebaut, daneben bilden auch sonstige Rekonstruktionsarbeiten Teil des Projektes.

Die Bahnhöfe Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő und Alsóörs werden in vollem Umfang umgebaut.

Das Ziel des Projektes besteht im Bau des ersten Abschnittes langfristiger Entwicklungen, in der Errichtung einer schnellen und wirtschaftlichen Eisenbahnverbindung zwischen Budapest und dem Nordufer des Balatons. Im Ergebnis des Projektes werden die Fahrzeit kleiner und auch die Umweltbelastung (Lärm- und Luftverschmutzung) geringer. Durch Niveauerhöhung des öffentlichen Verkehrs und der Projekte des Reiseverkehrs wird das Volumen des Reiseverkehrs erwartungsgemäß weiter zunehmen.

Das gesamte Projekt wird durch Verwendung von Geldmitteln der Europäischen Union und mit Unterstützung des Ungarischen States, innerhalb der Rahmen des Subventionsantrags des Operativen Programms integrierte Verkehrsentwicklung, sowie Netzfinanzierungsmittel verwirklicht.