PROJEKTEK
40a Kelenföld (kiz) – Százhalombatta (kiz) vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítése40a Kelenföld (kiz) – Százhalombatta (kiz) vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítése
Beruházó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Megrendelő: V-Híd Zrt
Kivitelező:
Kivitelezés kezdete: 2017. március
Kivitelezés befejezése: 2020. június
Projekt rövid ismertetése:
A projekt keretében átépült Kelenföld – Százhalombatta közötti szakasz a Budapest–Déli pu. – Pusztaszabolcs vasútvonal része.
A Kelenföld – Százhalombatta közötti 20,5 km-es szakaszon megtörtént a vasúti pálya teljes átépítése, korszerűsítése, beleértve a felsővezeték-rendszer átépítését is. A vasúti pálya jelentős részben alkalmas a 120 km/h sebességgel való közlekedésre. A projekt keretében a Homlok Zrt. végezte Budafok megállóhely, valamint Nagytétény – Diósd állomás átépítését.
Budafok megállóhelyen a vágányépítés mellett átépült a szélső peron, megújult a középperon, továbbá elbontásra került a régi, üzemen kívüli felvételi épület is. Az utasok ezáltal egy kényelmes, modern megállóhelyen várakozhatnak, növelve ezzel a személyszállítási szolgáltatás színvonalát.
Nagytétény – Diósd vasútállomás teljes egészében átalakult. A két átmenő fővágány mellett két megkerülő vágány és az ún. Brenntag iparvágány épült át. A Homlok Zrt. a felépítmény bontást és építést, vágányszabályozást, a kábelalépítményi rendszer, valamint szigetperon építését végezte. Az állomás mindkét váltókörzetében modern kitérők kerültek beépítésre.
A teljes projekt Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program, valamint az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz pályázati keretein belül került megvalósításra.