PROJEKTEK
Tram-train karbantartó bázis építése SzegedenTram-train karbantartó bázis építése Szegeden
Beruházó: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Megrendelő: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Kivitelező: Homlok Zrt.
Projekt kezdete: 2020. február
Projekt befejezése: 2022. február
Projekt rövid ismertetése:
2020. februárjában hatályba lépett a „Vállalkozási szerződés keretében a Szeged-Hódmezővásárhely traim-train létesítése, kiegészítő építési munkák tervezési és kivitelezési feladatainak ellátása” tárgyú projekt tervezésre és kivitelezésre vonatkozó szerződése, melynek keretében a Szeged-Rendező pályaudvaron komplex, valamennyi infrastrukturális szakágat magába foglaló karbantartó bázis (járműtelep) létesül.
Szeged-Rendező pályaudvaron, a mozdonyszín és a tároló vágányok közötti területen épül meg a járműtelep, ahol a járművek valamennyi karbantartási tevékenységét egy helyen lehet majd végezni és alkalmas a tram-train szerelvények, motorvonatok és a kocsik egyidejű vizsgálatára is.
A projekt keretében az alábbi főbb műszaki tartalom valósításul meg:
- Szeged Rendező pályaudvaron a tram-train járművek részére 2876 m2 alapterületű járműkarbantartó csarnok építése, ami 3 fő egységből áll:
- nagy belmagasságú, teljes hosszban daruzott, két javítóvágányos karbantartó csarnok 80 vm hosszúságú emelővágánnyal és javtóvágánnyal;
- nagy belmagasságú eszterga csarnok, kétszintes kiszolgáló épületrésszel;
- földszintes kialakítású kiszolgáló épületrészek (segédműhelyek, tárolók)
- A létesítmények jó megközelítését, megkerülését biztosító vágányok és kitérőkapcsolatok megépítése 1562 vm hosszban;
- A csarnok járműtelep külső, illetve a járműtelepen belüli közműveinek kiépítése;
- Térvilágítás, távközlés, felsővezeték, biztosítóberendezés átalakítása;
- Vágányhálózat kiépítése 1562 vm hosszban;
- tereprendezési feladatok elvégzése, úthálózat kiépítése;
A projekt megvalósítása 2020. februárjában elkezdődött, a kiviteli tervek elkészítésére 6 hónap áll rendelkezése. A kivitelezési munkák ezt követően, az év második felében kezdődnek.
A projekt a megrendelő, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel kötött vállalkozási szerződés alapján Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált